Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Мегем О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Мегем О. М. 
Д.І.Трайтак про розвиток пізнавальних інтересів учнів до біології / О. М. Мегем // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 16. - С. 73-84. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

З позиції історико-педагогічної науки проаналізовано внесок вітчизняного методиста Д.І.Трайтака у розробку проблеми формування і розвитку в учнів пізнавальних інтересів до біології. Зазначено, що переосмислення підходів до розв'язання цієї проблеми в минулому розширить можливість для педагогічної творчості учителів сьогодення.

С позиции историко-педагогической науки проанализирован вклад отечественного методиста Д.И.Трайтака в разработку проблемы формирования и развития в учеников познавательных интересов к биологии. Отмечено, что переосмысление подходов относительно решения этой проблемы в прошлом расширит возможность творческой деятельности современных учителей.

At this article the contribution of native specialist in education methods - D.I. Traitak to the solution of the problem of formation and development of student's interest to the biological education is analised from the position of the historiko-pedagogical science. The recomprehending of the ways to solve this problem at past will broaden the possibilities for the pedagogical creation of teachers at present.


Ключ. слова: пізнавальний інтерес, спостереження, екскурсія, дослід, експеримент, самостійна робота
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Е.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Мегем О. М. 
Становлення і розвиток шкільної біологічної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах України (1940 - 2000 рр.) : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О. М. Мегем; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2009. - 19 c. - укp.

Досліджено проблему становлення і розвитку шкільної біологічної освіти в ЗНЗ України (1940 - 2000 рр.) шляхом конструктивно-критичного аналізу структурних компонентів системи періодизації шкільної біологічної освіти відповідно до мегаперіодів та періодів її розвитку. Розроблено концептуальні засади періодизації шкільної біологічної освіти. Виділено одиниці періодизації: етап, період, мегаперіод і встановлено критерії їх визначення. Охарактеризовано періодизацію шкільної біологічної освіти з 1940 - 2000 рр. Виокремлено генетичне ядро загальнобіологічних, спеціальних і прикладних понять, які передавались від попередніх програм з біології до наступних. Узагальнено доробок методистів О. Гончара, І. Мазепи, Д. Трайтака, У. Тюпи. Виділено генетичне ядро методичних ідей, яке є рушійною силою інноваційної діяльності педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4Укр)2-26 + Ч33(4Укр)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368445 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Розвиток методики навчання біології в загальноосвітніх навчальних закладах України (1940 - 2000 рр.) : навч.-метод. посіб. для студ. пед. ВНЗ / уклад.: О. М. Мегем; Глухів. нац. пед. ун-т ім. О. Довженка. - Глухів, 2012. - 189 c. - Бібліогр.: с. 158-189 - укp.

Розглянуто зміст шкільного курсу біології та його реалізацію в ЗНЗ України (1940 - 2000 рр.), проведено періодизацію шкільної біологічної освіти досліджуваного періоду. Показано, що в цей час проводилися активні пошуки шляхів удосконалення змісту шкільного курсу біології, його структурування, підвищення наукового рівня та методичної ефективності, систематизації знань, встановлення постійних і міцних взаємозв'язків між теоретичними знаннями та практичними уміннями. Також приділялась увага підготовці шкільної молоді до вибору професії у сфері матеріального виробництва, розробці теорії розвитку біологічних знань, удосконаленню методів навчання, розвитку пізнавальних інтересів і самостійності учнів, впровадженню проблемного навчання. Обгрунтовано доцільність використання історичної спадщини вітчизняної методики навчання шкільній біології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р21 г(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА769822 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Мегем О. 
Закономірності циклічної динаміки генезису шкільної біологічної освіти в Україні / О. Мегем // Молодь і ринок. - 2015. - № 3. - С. 84-88. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто методологічні засади системи періодизації шкільної біологічної освіти в Україні. Виокремлено її структурні компоненти та охарактеризовано функціональні зв’язки, зокрема: проектувальні, конструктивні, організаційні, гностичні та корективні. Визначено критерії періодизації.

На основе теоретических и методологических подходов разработана система периодизации школьного биологического образования в Украине. Выделены структурные компоненты системы периодизации, обосновано влияние детерминирующих факторов общественной среды на компоненты системы, реализацию функциональных связей между ними. Опираясь на систему периодизации, выделены ее единицы и установлены критерии их определения.

On the basis of theoretical and methodological approaches developed biological system periodization school education in Ukraine. Author determined structural components of the periods, the determining factors reasonably influence of social environment on system components, implementation of functional relationships between them. Based on the system periodization of units allocate and set criteria for their definition.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е. р21 г(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мегем О. 
Творчий доробок українських методистів-біологів та вчителів-практиків (1940 – 1948 рр.) / О. Мегем // Молодь і ринок. - 2015. - № 4. - С. 68-71. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

З позиції історико-педагогічної науки проаналізовано генезис методичної думки в 1940 – 1948 рр. Виділено основу методичних ідей, яка гарантує стабільність розвитку освіти, її саморегуляцію та відіграє вирішальну роль у відборі пріоритетних напрямків розвитку методики викладання шкільної біології за сучасних умов. Доведено, що тільки гармонійна інтеграція досвіду минулого з інноваціями сьогодення спроможні вирішити проблему ефективного перетворення навчально-виховного процесу в шкільній біологічній освіті сьогодення.

С позиции историко­педагогической науки проанализирован генезис методических идей школьного биологического образования в Украине (1940 – 1948 гг.). Определено генетическое ядро проверенных временем методических идей, которое гарантирует стабильность развития образования, его саморегуляцию. Доказано, что только интеграция методических идей прошедшего с современными инновациями помогут решить проблему эффективного преобразования учебно-воспитательного процесса школьного биологического образования в Украине.

On the basis of structural analysis of national methodologists’ works the genetic nucleus of verified over time teaching ideas was selected, which guarantees the stability of biology teaching methods and its self­regulation and is a motive power of teachers’ innovations. It must be functioning on new spiral turns of school biology teaching methods. The nucleus can not be changed with other innovative ideas. In further development of teaching methods they must be improved, and supplemented with new perspective, proved in practice, methodical projects.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е. р21 г(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського